sexta-feira, outubro 29, 2010

Mark Bette geslaagd voor Wereldlicentie Judo-arbitrage

maandag 27 september 10:15

ASSEN - Mark Bette uit Assen heeft afgelopen weekend de wereldlicentie voor de judo-arbitrage gehaald. Het examen vond plaats op een Grand Prix judotoernooi in Kazachstan. Binnen de judo-arbitrage kent men verschillende licenties voor de scheidsrechter, beginnend bij de districtslicentie, opklimmend via de Nationale naar de Europese licentie, met als hoogst haalbare de Internationale of Wereldlicentie.

Bette is op zijn zestiende begonnen met arbitreren en heeft inmiddels al 24 jaar ervaring als scheidsrechter, waarvan tien jaar met de Europese licentie. Tevens is hij lid van de Nationale Scheidsrechter Commissie Judo. Bette, geboren in Groningen, is de eerste en de enige scheidsrechter uit Noord-Nederland die de wereldlicentie heeft behaald. In heel Nederland zijn er nu drie actieve scheidsrechters met de wereldlicentie. Met deze licentie staat er voor Mark Bette niets meer in de weg om zich als scheidsrechter te kwalificeren voor de Olympische Spelen. 'Ik ben erg blij met deze prestatie. Het is heel speciaal om nu als scheidsrechter echt bij de wereldtop te horen. Deze licentie opent voor mij nieuwe deuren. Ik heb erg veel plezier in het arbitreren en kan nu nieuwe doelen gaan stellen. Mijn ultieme doel is om mezelf te kwalificeren voor de Olympische Spelen in 2016 of 2020. Maar nu ga ik eerst genieten van dit resultaat', aldus Mark Bette.

FONTE: Assen.nu

http://www.assen.nu/
 
FOTO: budoinfo.nl

Nenhum comentário:

Postar um comentário