quarta-feira, abril 02, 2008

Judoka Vuijsters kreeg de onheilstijding per sms


Judoka Vuijsters kreeg de onheilstijding per sms
door Esther Voesenek. woensdag 02 april 2008 03:21 Laatst bijgewerkt op: woensdag 02 april 2008 07:57

GOIRLE - Een sms'je, niet eens van degene die erover ging, schudde Grim Vuijsters gistermorgen ruw wakker. 'Jammer dat de NTC deze beslissing genomen heeft', las de Goirlese judoka op z'n mobieltje. "Toen begon er bij mij wel iets te dagen." Het was een medewerkster van de Judo Bond Nederland (JBN) die Vuijsters de onheilstijding bracht.

De Nationale Topsport Commissie van de bond was akkoord gegaan met het voorstel van de technische staf om Dennis van der Geest als zwaargewicht naar de Spelen van Peking te sturen, alhoewel Vuijsters er op de olympische ranking aanmerkelijk beter voorstaat. Maar reputaties tellen blijkbaar zwaarder.
Grim Vuijsters in actie in 2008 in Parijs:

Van der Geest, sinds 2005 al niet meer imponerend op de tatami, kreeg de voorkeur van bondscoach Maarten Arens, die hem een afscheid op het olympisch toneel vooraf al had toegezegd. "Dat kán toch eigenlijk niet", vindt Vuijsters. Hoewel de Goirlenaar zich de afgelopen maanden Neerlands beste zwaargewicht heeft getoond, voorvoelde hij al dat dit besluit eraan zat te komen. "Maar het is toch een hele klap als het dan echt gebeurt. Het is allemaal heel vreemd en ik weet daarom niet zo goed hoe ik me nu moet voelen. Moet ik teleurgesteld zijn? Moet ik boos zijn? Moet ik hier boven staan? Ik weet het niet." Vuijsters richt zich nu even alleen op het EK judo, volgende maand in Lissabon, waar hij - het lijkt haast een zoethoudertje - wel voor is geselecteerd. Belangenvereniging NL Sporter beraadt zich onderwijl namens hem op juridische stappen. "Want hier laten we het natuurlijk niet bij zitten."

FONTE (photo include): Brabants Dagblad - Netherlands

Nenhum comentário:

Postar um comentário